۱۳۹۰ دی ۱۸, یکشنبه

معرفی شورای تمدن(چهار کوت)!

به پیوست پست قبلی به معرفی تشکیل شورای چهار کوت ،اهداف ومقاصد این شورا پرداخته ایم:
هدف از تشکیل این شورا:گفته میشود این شورا با شعار اینکه ما باید کلاه بامیانی ها را نگاه داریم واقتدار سابقه خویش را ( خان سالاری وارباب سالاری ) بدست آورده وآرزوی دیرین خویش را که همان حکومت ملک الطوایفی است جامۀ عمل بپوشانیم، بدون حضور جوانان بوجود آمده است .شورایی که در آن جوانان وبه گفته خودشان طوپی پوشان یکاولنگ،ورس،پنجاپ،بهسود،غزنی و...) بیگانه به حساب آمده وحق تصمیم گیری در مسائل بامیان را ندارند؛چرا که به زعم ایشان چنین افرادی بیگانه و غیر بامیانی ،سد را اقتدارشان خواهند بود .کوته فکری ایشان تا به این حد است که معتقدند بغیر از چهار کوت مذبور الباقی شهروندان بامیان ،باعث تخریب و نابودی بامیان می باشند؛چنانچه گفته اند که " روزی برسدکه ما شاهد آتش گرفتن زرگران باشیم" .
متأسفانه مردم ماهمواره از موجودیت چنین ایده ها ومفکوره های خطرناک ومبغضانه ای زیان دیده وطور حتم به ستوه آمده اند؛با این هم هستند کسانی که چنین ایده هایی را ترویج نموده ومنافع ملت را فدای شخص مینمایند.

تشکیل شورای چهارکوت: حاجی محمد حسین خان حیدرآباد ( رئیس شورا )،قوماندان یزدانی شهیدان ( معاون شورا )،معلم عاقل خان از برادران تاجیک بامیان (منشی شورا)، حاجی میرعلم خان گوروانا( مسئول مالی ).
عمده ترین اعضا از چهارکوت تشکیل دهند شورای تمدن:
1- دره فولادی: که ازعمده ترین آنها میتوان آقایان نبوی،همدرد،حاجی عزیز و مهدوی را نام برد.
2- دره سادات:که از عمده ترین آنها میتوان آقایان محمدی،فاضلی،ناطقی،ذکی و مبارز را نام برد.
3- شهیدان : که از عمده ترین آنها میتوان ستار خان،عبدالاحمد(برادر بزرگ وکیل صاحب شهیدانی)،یزدانی،صفدر زوار(شیبرتو)،حاجی ملک ( قرغنه تو)،حیدر مبارز(اچه قول)،رئیس یوسف(شیبرتو)که تنهاعضو مخالف با این تنگ نظری و ایدۀ نفاق انگیز بوده است که به زعم تلاش دیگران مجلس، نظرش مورد قبول واقع نگردیده.
4- مرکزبامیان: که از عمده ترین آنها میتوان صدرالدین،معلم عاقل(تهیه کننده وترتیب دهند اساسنامه وخط مشی شورا)،قوماندان غلام سخی و حاجی میرعلم را میتوان نام برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر